dimarts, 4 de març del 2008

Exercici Rollyo

Estic meravalleda amb la descobeta que ha representat per mi aquesta excel·lent eina de treball!!!!
He elaborat un cercador dedicat a la literatura, ja que a més de biblioteconomia he estudiat filologia i és una temàtica que m'apassiona (sobretot la teoria literària). Modero algun club de lectura i m'agrada elaborar fitxes de treball per als participants (per això estava tan ocupada la setmana passada precisament!). Anys de dedicar-me a això suposa el coneixement de diferents pàgines on afinar amb les informacions que necessito per elaborar les fitxes de treball... i ara, ja ho tinc condensat en un motor de cerca personal!!!! és meravellòs!!! Només pensar això aplicat al conjunt d'especialitzacions que es poden donar en la nostra feina...

Sobre el meu exercici en concret, dir-vos que seleccionar 25 fonts de recerca (pàgines, vamos) no m'ha estat difícil... però... no m'havia donat d'alta com a usuària quan he començat a treballar i... -com dirien el francesos- he "panicat" (de sentir pànic! jijiji) quan he cregut que perdia el meu motor sense haver-li donat el meu nom, aixxx!!! quel horreur!!! Tanmateix, he procedit a donar-me d'alta i ha estat fàcil recuperar i editar la cerca per acabar-ho de fer tot bé. Com podeu veure... a la dreta també teniu l'enllaç que us porta a una finestra de Rollyo amb el meu motor. Proveu a buscar autors menys coneguts o de països més exòtics, a veure si s'acompleix l'objectiu de la vostra cerca... també podeu provar amb algun concepte literari... ja que aquests són dos dels eixos principals en la construcció d'aquest motor de cerca: Libros y literatura.

Sobre el títol en castellà... al principi ho havia fet en català, però ja us he explicat que creia que havia perdut el motor perquè no m'havia donat d'alta i... l'he duplicat en castellà. Després he pogut recuperar les dues però m'he quedat amb aquesta perquè havia eliminat l'Amazon dins de les pàgines de búsqueda...

He llegit el comentaris al fòrum del Campus virtual... jo sí que he pogut editat la cerca i eliminar el que no m'interessava, com us he dit que he fet amb l'Amazon. El que no he pogut aclarir gaire és l'ordre de les pàgines, perquè em sembla que ara mateix ja no es troben tal com jo les he anat insertant, i no em quedo gaire contenta amb l'ordre en que m'apareixen les respostes a la cerca, però... es desplega el conjunt de pàgines seleccionades i jo puc marcar les repostes de cada una de ellas de forma separada. És a dir, si en la primera visualització de resultat no apareix encara, per exemple, l'entrada del portal El Poder de la palabra, jo puc marcar aquesta opció ja que a la dreta se'n despleguen totes les pàgines que jo mateixa he insertat. Com que Rollyo fabrica motors personals que aplica criteris propis, penso que aquesta forma de treball sí que ajuda a afinar i agilitzar encara més les cerques...
Si ho apliquem a sectors col·lectius, evidentment haurem de pensar en formar al usuaris en aquest sentit, essent conscients -tanmateix- que si es tracta d'àmbits especialitzats, probablement també coneixeran gran número d'aquestes pàgines que nosaltres hem unificat per facilitar la recerca d'informació.

Bé, fins aviat,